به یاد عمویم عبدالحسین کلهری شاعری از دیار گتوند زادگاه قیصرامین پور

تقدیم به عموی مرحومم عبدالحسین که هرگز یادش از خاطرم نمیره یقیناً اگه زنده بود با دستای خودش این وبلاگو تقدیم به شما میکرد

به یاد عمویم عبدالحسین کلهری شاعری از دیار گتوند زادگاه قیصرامین پور

تقدیم به عموی مرحومم عبدالحسین که هرگز یادش از خاطرم نمیره یقیناً اگه زنده بود با دستای خودش این وبلاگو تقدیم به شما میکرد

عزیز فاطمه

 

 

ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان رو به همه دوستان تسلیت میگم. 

مرحوم عمویم مداح اهل بیت بودن 

آخرین نوحه ای که خوندن محرم سال ۸۲ بود اونم به زبان خودمون یعنی لری 

معنیشو ننوشتم چون فکر میکردم راحت باشه 

هر کدوم از دوستان که متوجه معنی فارسیش نشدن نظر بذارن با کمال میل به همه دوستان  پاسخ خواهم داد 

 

                 عزیز فاطمه 

زینب عزیز فاطمه سرت سلامت 

شیرونته نِوینی تا روز قیامت 

 

بعد علمدارم کسی نی وادیارم 

کم طالعی بد خوویَه کنین بیارم 

 

داغ جوونم تش نها به استخونم 

ای کاش بعد نوگلم مُ هم نمونم 

 

عباس علمدارم تونی داغت نوینُم 

دستت بلند کُ تا که مُ سایس نشینم 

 

ایسو که بینم دست تو صد پاره آوی 

واخوم اگم زینب دیه بیچاره آوی 

 

ارسی که یا زمن تیام وِ‌‌ رنگ خینه 

شادی کنه دشمن زحالم چون زوینه 

 

چندی کشم آه از دلم چندی خورم غم 

جونم ز لاشم هی زنه در، سی تو کم کم 

 

داغ کسی چی مو گرو نی ایها الناس 

عباس روه سی او کسی نیره ودینداس 

 

خینه آغانه هو که رخته رویه مشت خاک 

خاک من سرس با ایشلا سینس بوا چاک 

 

عباس علمدارم تونی مردم زتشنی 

دستت اگر تیری خوره نوا نشینی 

 

مشکه بگر وا دندونات بچو صغیرن 

ظلم گرونیه ز بی اووی بمیرن 

 

تش نان و خیمه کافرو  بخت بیارم 

نیخم که نامحرم بوینه حال زارم 

 

آهی کشیمه تا دل دنیا بسوزه 

شمر لعین خیر نوینی دنیا دو روزه 

 

ماری زنات دلت اووه با کاردو خنجر 

بری سر آغانه و جونس کنی در  

  

 

نظرات 14 + ارسال نظر
مرتضی چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:12 ب.ظ http://kooris-6.blogsky.com/

سلام!
کاش بودیم آن زمان کاری کنیم. از تو و طفلان تو یاری کنیم

کاش ما هم کربلایی میشدیم در رکاب تو فدایی میشدیم
تسلیت میگم ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ...
خیلی زیبا و بجا بود ...
موفق باشی

علی رفت ولی یار نیامد...
آن شمع دل افروز شب تار نیامد...
چند روز دگر بیش نماندست
که با ناله بگویم
ای اهل حرم میر علمدار نیامد...
.
.
.
خوشحالم از اینکه متوجه معنای شعر شدین
التماس دعا

احمد پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:25 ق.ظ

سلام
خانمی
خسته نباشی
سوزناک بود
معنی بیت دوم و دو بیت آخر رو متوجه نشدم
ضمنا معنی( دلم جانگره جفت کرده گیوه )چی میشه ؟

سلام

شما خسته نباشید
بعد علمدارم کسی نی وادیارم
کم طالعی بد خوویه کنین بیارم
یعنی اینکه بعد از عباس علمدار کسی نیست مراقبمان باشه انگار که من تو یه خوابی هستم که همش بدمیارم از این خواب منو بیدار کنین

آهی کشیمه تا دل دنیا بسوزه
شمر لعین خیر نوینی دنیا دوروزه
از آه من دنیا داره میسوزه
دنیا دوروزه یه اصطلاحه یعنی دنیا کوتاهه و ارزش نداره حضرت زینب به شمر میگه خدا لعنتت کنه که دنیا ارزش این رو نداره

ماری زنات دلت اووخ با کاردو خنجر
بری سر آغانه و جونس کنی در
ماری زنات یعنی مار نیشت بزنه جطور دلت اومد سر امام حسینو با کاردو خنجر ببری و جونشو بگیری

دلم جا نگره جفت کرده گیوه
بازم یه اصطلاحه
یعنی اینکه نگران کسی بودن و گیوه هم یه نوع کفشه که لرها میپوشن حتما تا حالا شنیدین
گیوه ها را بکشیم مرگ در یک قدمی است
یعنی اینکه از دیر آمدنت بی تاب شدمو و گیوه هامو پوشیدم که به سراغت بیام

حتی اگه معنی تمام ابیاتو هم میخواستین کلمه به کلمه براتون معنی میکردم
مرسی از حضورتون

هادی جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:23 ق.ظ http://karategotvand.blogfa.com/

من و یک درد، یک اندوه رایج

و بیم روز اعلام نتایج

بدون دست‌های مهربانت

چه خواهم کرد، یا باب‌الحوائج؟

...

رها مانده است بر شن‌ها چه دستی!

جدا از پیکر سقا، چه دستی!

عموی ماه! بعد از دست‌هایت

بگیرد دست بابا را چه دستی؟

....

از آب هم مضایقه کردندکوفیان

خوش داشتند حرمت مهمان کربلا


آه از دمی که لشگر اعدا نکرد شرم

کردند رو به خیمه ی سلطان کربلا


کشتی شکست خورده ی طوفان کربلا

در خاک و خون طپیده میدان کربلا


گر چشم روزگار برو زار می گریست

خون می گذشت از سر ایوان کربلا

ممنون از حضورتون

حسین شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:21 ب.ظ

سلام

این یکی واقعا قشنگ بود. داری به اوج وبلاگ نویسی می رسی.

سلام
ممنون از توجهت داداشی
این شعر عمو که دیگه آتیش به جون آدم میزنه
خواستم خود نوحه رو هم برای دانلود بذارم ولی نشد فرمتشو لپ تابم نمیخوند
خیلی حیف شد

مجتبی الیاسی گماری دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:30 ق.ظ http://www.tanetanha.blogfa.com

سلام. خسته نباشید. خوشحالم به روزید. مطلب زیبایی بود.

سلام
ممنون از حضورتون

fardin1995 سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:32 ب.ظ

سلامتی دوستداران حق

خسته نباشی

ممنونم
سلامت باشین
خوش اومدین همیشه از این کارا کنید بسی خوشحال میشم

najme پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:15 ق.ظ

dastet dard nakone yade amuro zende mikoni.دریا به طلب از برهوت توگذشت یک قافله نعره درسکوت تو گذشت آن روز اگرچه تشنه بودی اما صدرشته قنات درقنوت تو گذشت

عاشقان را عشق فرمان می دهد ، لوتیان را معرفت پس سلام ای عاشق لوتی صفت
سلام
یاد عمو همیشه زندست
بی نهایت از حضورت خوشحال شدم عزیزم
همیشه بهمون سر بزن
موفق و موید

farzad شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:47 ق.ظ http://ma2ta11.blogsky.com

سلام خانم کلهری.
کجایین شما ما دلمون براتون تنگ شده
دوس داریم دباره اشعار زیباتون رو
برامون بذارین.

سلام
من که همیشه هستم شما نیستی

مجتبی الیاسی گماری پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ق.ظ http://www.tanetanha.blogfa.com

خوش بحال خودم که فیلم مداحی عبدالحسین رو دارم.
اصرار نکن که نمیدم.
خواستم بهت نگم اما دلم نیومد.

اصرار نمیکنم چون خودمم فیلمشو دارم
ولی اگه فیلم دیگه یا عکس از عمو دارین اصرار دارم به من هم بدین

علی دایی جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:09 ب.ظ

سلام

عجب شعر زیبایی بود. خدا بیامرزه عموتو، خیلی حیف شد اکه از پیش ما رفت

سلام
ممنون از حسی که نسبت به عموی من دارید
امیدوارم که معنای همه ابیاتو متوجه شدین

علی کریمی شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:30 ب.ظ

علی آقای دایی بهم گفت بیام سر بزنم. منم اومدم. خدا بیامرزه عموتونو، عجب نوحه باحالی گفته. واقعا عموتون تک بود!

خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه
علی دایی؟؟؟؟؟
کدوم علی
کدوم دایی
من که علی دایی رو نمیشناسم
از حضورتون ممنونم
آره خیلی قشنگو با مفهومه
شما هم شنیدین نوحه رو با صدای خود عمو؟

زهراکا جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:50 ب.ظ http://kzv

سلام خدارحمت کنه عموتوحیلی ناراحت د شدم

مرسی آبجی زهرا
خدا رحمت کنه رفتگانتو عزیزم

منوچهر یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:54 ب.ظ

سلام وبلاگ قشنگ وبا احساسی هست تا حالا یه وبلاگ من واینجور تحت تاثیر قرار نداده بود..انگار نمدونم یه حیاط خلوت میونه یاجای که هنوز توش بوی عشق وانسانیت می اید جای که قدم هر انسانی به اونجا نرسیده؟

سلام
ممنون از اینکه احساساتتونو صادقانه مطرح کردین
تعابیر درستی رو به کار بردید
ممنون از حضورتون
بازم سر بزنین

خان داداش جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:23 ق.ظ

خدا خیرت بده آجی
که اشعار عمو رو زنده میکنی

سلام خان داداش
نصف شبه چرا نخوابیدی
وظیفس داداشی وظیفه
میفهمی که چی میگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد